Porto

22 juli 2015 - Porto, Portugal

Porto was onze volgende bestemming, daarvoor moesten we wel even flink rijden, maar dat was het meer als waard. Wat een mooie stad is dit. Mega groot, mooi en veel te zien, maar we wisten van tevoren, dat we niet alles konden zien.

We zijn begonnen om de kathedraal te bezoeken. Dat wat we hier gezien al gezien hebben en deze kathedraal geven al aan, dat Portugal geen arm land is of is geweest. De kerken hier in Portugal vergeleken met die bv in Frankrijk zijn erg pompeus en in Frankrijk veel meer timide. Ook mooi, maar compleet anders.

Daarna zijn we naar het werelderfgoed gegaan. We konden niet echt ondervinden wat nu het erfgoed zou moeten zijn, maar okay....het was er erg mooi. Bekijk de foto's maar. Na even wat te hebben gedronken bij een leuke tent, gingen we richting zee om daar een tentje te zoeken om eens lekker te gaan eten. Nu hebben we een tip...mocht je ooit naar Porto verhuizen en iets willen gaan opstarten daar. Ga aan het strand een eettent beginnen. Er was er werkelijk geen 1 te vinden. Dus wij weer terug naar de plaats van het werelderfgoed, want daar hadden we zat gezien. Toch kozen we unaniem om voor dezelfde tent te gaan. En dat bleek een goede keuze. Vooral Dylan viel goed in de smaak en had een klik met de ober. En dat zonder elkaars taal te spreken.

Half 9 en tijd om naar huis te gaan en terug te kijken op een superieure dag in Porto. Morgen weer een zwembad dagje.

1. Elaine:
    25 juli 2015
    Ziet er erg leuk uit! Nou we zullen de tip onthouden voor tegen t pensioen
  2. Thea en Ruud:
    28 juli 2015