Vervolg Kroatie 2016

15 juli 2016 - Rabac, Kroatië

Onze 3de volledige dag maar weer op de camping doorbracht. Jack moest even iets voor zijn werk doen en dat liep nogal uit. Maar misschien maar beter. Kids vermaken zich hier prima. Later oo de dag zijn we nog wel even stukje gaan rijden. Even de omgeving bekijken. Even de nabijgelegen Labin, daarvan het oude gedeelte bekeken, dat is gebouwd weer op een ruïne. Daarna lekker drankje oo het terras en weer op naar de camping.

Die nacht is het flink tekeer gegaan met regen en onweer. We liggen met Rabac in een baai tussen bergen, dus dat waren flinke klappen, maar bijna niemand heeft het meegekregen. Het zou de dag erna ook slecht zijn, maar dat viel alles mee. We zijn de nabijgelegen grotten gaan bekijken en ook een gedenkteken ter nagedachtenis van de oorlog in Joegoslavië. Moet zeggen daar zie of merk je weinig meer van. Thuis gingen ze uiteten voor de verjaardag van opa. Dat vonden wij een mooie gedachte en hebben dat dus ook gedaan. Kids een heerlijke XL Hamburgen en wij saampjes een visschotel. We hebben heerlijk gegeten en zo enorm betaalbaar. Je lacht je een breuk.

Vandaag naar Pula (vandaag echt geen lekker weer, wind regen en 20 graden). Gelukkig was het daar droog. Echt een mooie stad. Veel nog Romeinse invloeden. We wilden graag de markt bezoeken en met name de vismarkt. Maar helaas eenmaal gevonden waren ze al klaar. Wel nog wat groenten en fruit gekocht.

We hebben tot nu toe een heerlijke vakantie. De muggenbultjes en mankementen van het huisje en ook nu even het weer nemen we er op de koop toe.

Wel zijn onze gedachten bij de slachtoffers van Nice en bij de vrienden en familie van Rick (oud vriend van Patty) Hij is met 49 jaar te vroeg en te onverwacht overleden.

1. Thea en Ruud:
    15 juli 2016
    Jullie hebben het dus lekker voor elkaar en dat hebben jullie dik verdiend.
    Fijn dat jullie allemaal leuke dingen kunnen doen.
    Voor nl begrippen hebben we hier goed zomerweer. Zondagmiddag gaan we naar je moeder, Jack. We hebben er zin in.

Groetjes
  2. Elaine:
    15 juli 2016
    Nou jammer van t slechte weer zeg! Mooie gedachte inderdaad om ook uit eten te gaan op jack z'n pa z'n verjaardag xx
    Ja vonden jullie Pula mooi? Wij destijds ook hoor!
    Ik hoop dat t weer gauw beter voor jullie wordt maar inderdaad lekker tot rust komen en er uit zijn is al heerlijk! Xxx
  3. Agnes van elk:
    16 juli 2016
    Fijn dat jullie het zo lekker naar je zin hebben en Esmee en Dylan ook.
    Ze gaven voor Kroatie op de TV kode rood, dus heb wel aan jullie gedacht.
    Ondanks het gemis heb ik toch donderdag een gezellige dag gehad.
    Lekker gegeten en visite gehad en vrijdag ook nog en zondag komen Ruud en Thea, kan niet op he, gezellig hoor. Veel plezier , genieten maar. Xxxx